. [سوره البقرة (2): آیه 113]
وَ قالَتِ الْیَهُودُ لَیْسَتِ النَّصارى عَلى شَیْءٍ وَ قالَتِ النَّصارى لَیْسَتِ الْیَهُودُ عَلى شَیْءٍ وَ هُمْ یَتْلُونَ الْکِتابَ کَذلِکَ قالَ الَّذِینَ لا یَعْلَمُونَ مِثْلَ قَوْلِهِمْ فَاللَّهُ یَحْکُمُ بَیْنَهُمْ یَوْمَ الْقِیامَةِ فِیما کانُوا فِیهِ یَخْتَلِفُونَ (113)
وَ قالَتِ الْیَهُودُ لَیْسَتِ النَّصارى عَلى شَیْءٍ ...- و یهود گفتند: نصارى- در تدین بنصرانیّت- بر چیزى استوار نیستند.
وَ قالَتِ النَّصارى لَیْسَتِ الْیَهُودُ عَلى شَیْءٍ ...- نصارى گفتند: یهود- در تدین بیهودیّت- بر چیزى استوار نیستند.
وَ هُمْ یَتْلُونَ الْکِتابَ ...- در حالى که کتاب را تلاوت مینمایند.
این آیه ترسیمى مجدّدى از سیماى متعصّبِ اهل کتاب است که هر گروه در صدد نفى گروه دیگر است. یهودیان، مسیحیان را بر باطل و بىموقعیّت در پیشگاه خداوند معرّفى مىکنند و در مقابل، مسیحیان نیز یهود را بى منزلت در نزد خداوند مىدانند. اینگونه برخوردها، از روحیّهى متعصّب آنها سرچشمه مىگیرد، در حالى که اگر به کتاب آسمانى خود توجّه کنند، از این برخوردها دست بر مى دارند. سپس مىفرماید: مشرکان و بت پرستان نیز با آنکه کتاب آسمانى ندارند، همان سخنها را مىگویند. یعنى صاحبان عقاید همدیگر را نفى مىکنند، ولى همه ى این اختلافات در روز قیامت، با داورى خداوند متعال پایان مىپذیرد و آنها حقّ را مشاهده مىکنند.
ملاک وحدت :وهم یتلون الکتاب است : وحدت برمبنای کتاب الهی
topic of this article, in my view its actually amazing in favor of me.I have a website inn persian language which is about SEO and link building
and backlink exchange, if you were persian I would invite
you to make a look at my website.